חדשות

צנתור שנעשה ב"זיו" זכה בציון לשבח בכנס בינלאומי של מומחי לב בסאול

בית החולים מסר, כי המקרה, שדרש טיפול מהיר ומורכב בכמה בעיות רפואיות בו-בזמן ובוצע על ידי ד"ר אלכס גולדברג, נבחר מבין 300 צנתורים שהועברו לשיפוט פאנל המומחים

ד"ר אלכס גולדברג מבית החולים "זיו" (במרכז), עם אות הציון לשבח שהתקבל בכנס בסאול (צילום: פרטי)

דו"ח מפורט על הליך צנתור מסובך ומורכב במיוחד שבוצע השנה במרכז הרפואי "זיו" בצפת, הוגש לתחרות בינלאומית במהלך כנס מצנתרים, וזכה לפרס "המקרה הטוב ביותר" (Best Case Award).

בית החולים "זיו", שדיווח על הציון לשבח, מסר כי פאנל השופטים היו מצנתרים מומחים, והתחרות נעשתה במסגרת הכנס הבינלאומי השנתי לנושאי קרדיולוגיה פולשנית של האזור האסיאני-פסיפי (TCTAP 2016), שנערך בשבוע שעבר בסיאול בירת דרום קוריאה.

ד"ר גולדברג: "אם לא היינו פותרים את הבעיה בתוך חצי שעה הוא היה נפטר"

לצוות השיפוט הוגשו דו"חות על 300 מקרי צנתורים. 25 מהם הגיעו לשלב הגמר של התחרות. ההליך שבוצע ביחידת הצנתורים במחלקה הקרדיולוגית של "זיו", בניהולו של ד"ר אלכס גולדברג, זכה במקום הראשון.

ד"ר גולדברג מסר, כי בכנס השתתפו 5,000 מצנתרים ממדינות רבות בעולם לרבות אירופה וארה"ב. בהחלטת פאנל השופטים שסקר את דו"חות הצנתורים שהוגשו לתחרות נאמר, כי זה שנערך ב'זיו' היה "מאתגר ומורכב במיוחד, דרש מיומנות מקצועית גבוהה וטיפול בו-זמנית בכמה בעיות רפואיות שהתעוררו במהלך הצנתור כמו התפצלויות העורקים והעורק כלילי ראשי, תוך כדי התקף לב חריף שהמצונתר עבר".

ד"ר גולדברג סיפר כי הטיפול המורכב ניתן לחולה בן 42 ללא עבר קרדיאלי, שהגיע ל"זיו" כאשר הוא סובל מהתקף לב והלם קרדיוגני והיה מצוי בסכנת חיים. "אם לא היינו פותרים את הבעיה בתוך חצי שעה הוא היה נפטר", אמר ד"ר גולדברג. הטיפול שקיבל עבר בהצלחה מלאה ולא נותרה צלקת בלב ואין פגיעה בתפקוד הלב של המטופל, נמסר מבית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "זיו",  ד"ר אלכס גולדברג,  צנתור,  פרס,  אות כבוד
תגובות