חדשות

מסתמן: הרופא ב"הדסה" ש"הגיש עוגות למחבל" יוחזר לעבודתו

תהליך הגישור בין הנהלת ביה"ח לד"ר מחאג'נה מתקרב לסיומו: על פי הטיוטה המתגבשת יוצהר כי "הדסה" פעלה בתום לב באירוע והרופא יוחזר למחלקה | מחלוקת לגבי התנצלות הרופא בפני השוטר שעימו התעמת

בית החולים הדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

תהליך גישור שנמשך מזה מספר שבועות בין בית החולים הדסה עין כרם לבין ד"ר אחמד מחאג'נה, מתמחה במחלקה לכירורגיית לב־חזה בבית החולים, שנחשד ב"הגשת עוגות למחבל", עומד בפני סיומו: על פי טיוטת הסכם המתגבש בין שני הצדדים, אך טרם נחתם, הרופא יוחזר לעבודתו במחלקה. הפירוש המעשי של הצעד הזה – הנהלת "הדסה" חוזרת בה מטענותיה נגד הרופא. כך חשף הבוקר רן רזניק ב"ישראל היום".

האירוע התרחש בסוף חודש אוקטובר בשנה שעברה. מחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים נפצע ואושפז ב"הדסה". שני שוטרים ששמרו עליו התלוננו כי ד"ר מחאג'נה הגיש למחבל עוגות, בירך אותו וקרא לו "שאהיד", וכשנדרש על ידם להזדהות – סירב והתעמת איתם.

ד"ר אחמד מחאג'נה. מצהיר כי הוא "מתנגד לכל פעילות אלימה או פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעולות טרור". צילום מתוך פייסבוק

כתוצאה מהתלונות זומן ד"ר מחאג'נה לשימוע אצל מ"מ מנהל בית החולים, ד"ר ינון בודה, שבעקבותיו הושעה מעבודתו בבית החולים. ד"ר בודה אף מתח עליו ביקורת קשה, כינה את האירוע "חמור מאין כמוהו" וטען נגד מחאג'נה כי פעל תוך גילוי "הפרות משמעת חמורות שיש בהן פוטנציאל להתלקחות ופגיעה חמורה בסדר הציבורי; פעולות שפוגעות קשה במעמד ובמוניטין של 'הדסה'".

ההשעיה של ד"ר מחאג'נה גררה ביקורת ציבורית קשה על הצעד שנקט בית החולים, ובסופו של דבר, לאחר התערבות ההסתדרות הרפואית, מונתה השופטת בדימוס הילה גרסטל למגשרת בין הצדדים.

ד"ר מחאג'נה טען כי ביום האירוע חגגו במחלקה את הצלחתו והצלחת מתמחה נוסף בבחינה, ומה שנשאר מהכיבוד לכבוד האירוע חולק לחולים במחלקה, כולל המחבל. הוא הכחיש שקרא למחבל "שאהיד" או שבירך אותו.

תהליך הגישור מתקרב בימים אלה לסיומו, ומתגבשת טיוטת הסכם לפיו "הדסה" חוזרת בה ממרבית הטענות נגד הרופא, והוא יוחזר למחלקה. בהסכם ייאמר עוד כי "הדסה" פעלה בתום לב והאירוע הצדיק חקירה מעמיקה. ד"ר מחאג'נה מצידו מצהיר כי הוא "מתנגד לכל פעילות אלימה או פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעולות טרור". עדיין נותרה מחלוקת סביב דרישת "הדסה" שהרופא יתנצל בפני השוטר אתו התעמת.

נושאים קשורים:  ד"ר אחמד מחאג'נה,  גישור,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
09.01.2023, 19:16

ומה בגישור הוא החלק של ד"ר בודה. הוא לא צריך להתנצל על מכתבו.

אנונימי/ת
09.01.2023, 20:15

שום פעילות לא תפגע במוניטין של הדסה. כי המוניטין של הדסה גרוע ביותר וזה ידוע לכולם במערכת.

ובלי קשר הרופא היה צריך לתבוע את הדסה ולא ללכת לגישור איתה. לקבל מהדסה המון פיצויים וללכת לעבוד בבית חולים שקודם בודק עובדות ורק אחר כך מתייחס גרוע לעובדים, ולא הפוך.

אנונימי/ת
09.01.2023, 20:47

זו הייתה טעות של ד"ר מחגנה . בתי החולים שהסכימו לקבלו דרשו שיסים קודם בהדסה. במקום לצאת לקרב משפטי , הוא החליט אחרת, גם השוטר צריך להתנצל . הנריאטה סולד כבר לא מתהפכת , רוצה לנוח!

אנונימי/ת
10.01.2023, 05:56

ד"ר מחאג'אנה צריך להתנצל??
הדסה צריכה להתנצל בפניו על האופן המביש והגזעני בו פעלה, ואולי גם עובדיה, על כך שלא עמדו לצידו והשביתו את כל בית החולים במחאה... עם הממשלה הנוכחית, בפעם הבאה זה יהיה אחד מאיתנו, אולי ערבי, אולי שמאלני, בכל בית חולים, שיבוא לא טוב בעין למישהו מהמשרד לבטחון לאומני....