קורונה בישראל

אחד מכל שבעה חולי קורונה בישראל הוא מירושלים - מחצית החולים ממזרח העיר

בירושלים יש פי שניים חולי קורונה מאשר בבני ברק ופי ארבעה מבתל אביב | פרופ' גמזו הורה לגייס גם את בית החולים אלמקאסד למאבק בקורונה | בירושלים יפעלו "נאמני קורונה" שיסייעו למשפחות בבידוד

בדיקת חום למבקרים בשוק מחנה יהודה בירושלים. צילום: נתי שוחט /פלאש 90

15% מכלל חולי הקורונה הפעילים העכשוויים בישראל הם מירושלים – כמעט 3,700 מתוך 24 אלף. במילים אחרות: אחד מכל שבעה חולים. מקרב תושבי ירושלים יש פי שניים חולי קורונה מאשר מבני ברק ופי ארבעה מאשר בתל אביב.

כמעט מחצית מהחולים בירושלים הם ממזרח העיר, שבה בשבוע שעבר נרשם זינוק בתחלואה: 23% מכלל הנבדקים ממזרח העיר נמצאו חיוביים לעומת כ-12% בכל ירושלים. 34% מחולי הקורונה ממזרח ירושלים הם בני 40-21.

נתונים אלו נמסרו אתמול (ד') לפרופ' רוני גמזו במהלך ביקור בחמ"ל עירית ירושלים. בדיווח על כך ב"הארץ" נמסר כי בתי החולים הדסה ושערי צדק נושאים בעיקר הנטל בטיפול בחולי הקורונה מירושלים ובאחרונה גם בית החולים סנט ג'וזף במזרח העיר פתח מחלקת קורונה.

פרופ' גמזו הורה לגייס גם את בית החולים השני במזרח העיר, אלמקאסד, אלא שזה זקוק לתמיכה תקציבית לשם כך. לפי הדיווח, גמזו הבטיח לפעול כדי שתתאפשר פתיחת מחלקת קורונה גם בבית החולים הזה.

כמו כן נמסר מעיריית ירושלים שבכוונתה להפעיל ב-30 שכונות "נאמני קורונה" שיקבלו את שכר עבודתם ממשרד הביטחון ותפקידם יהיה "ללוות משפחות של מבודדי קורונה, לסייע להן בקניית מזון ובפעילויות נוספות כדי שהמבודדים יקפידו על הוראות הבידוד".

נושאים קשורים:  ירושלים,  תחלואת קורונה,  שערי צדק,  בית החולים סנט ג'וזף,  בית החוים אלמקאסד,  מזרח ירושלים,  עיריית ירושלים,  קורונה,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
16.08.2020, 09:28

מעניין שכמעט ולא מציינים את זה בתשקורת. כשמביאים דיווח כלשהו הקשור לקורונה שמים תמיד תמונות של חרדים ברקע כדי לצרוב את המסר שהחרדים מפיצים מחלות מדבקות. מתי ישימו שם תמונה של ערבי?????.