חדשות

שירות טיפולי חדש במרכז הרפואי לגליל: גירוי מוחי עמוק DBS

השירות יושק מחר במסגרת כנס בנושא מחלות נוירולוגיות. הטיפול המבוסס על גירוי חשמלי במוח, במסגרתו מתבצעת השתלה כירורגית של אלקטרודה בתוך המוח ומותקן קוצב תת-עורי המשגר אליה אותות חשמליים

גירוי אלקטרוני של המוח (צילום: אילסוטרציה)

מחר (ד') ייערך במרכז הרפואי לגליל כנס ארצי בנושא מחלות נוירולוגיות, וביניהן פרקינסון, אפילפסיה והפרעות תנועה נוספות. במסגרת הכנס יושק שירות חדש במרכז הרפואי לגליל, בשם DBS – Deep Brain Stimulation או גירוי מוחי עמוק.

גירוי מוחי עמוק הוא טיפול נוירולוגי ופסיכיאטרי מוכר, המצוי גם בסל הבריאות, ומבוסס על גירוי חשמלי של אזורים במוח. לצורך הטיפול מתבצעת, באמצעות ניתוח נוירוכירורגי מדויק (סטריאוטקטי), השתלה של אלקטרודה באתר המטרה בתוך המוח ומותקן קוצב תת-עורי המשגר אליה אותות חשמליים.

באמצעות DBS ניתן להשיג שליטה טובה ברעד או בתסמינים מוטוריים אחרים של מחלות כגון פרקינסון, ללא הרס של תאים או פגיעה ברקמת המוח. הגירוי הוא פעולה עדינה ומווסתת (נוירומודולציה) ואם לא מושגת התוצאה הרצויה, ניתן תמיד להפסיק אותה ו/או לשנות את עוצמת הגירוי בהתאם לצורך.

המחלקה הנוירולוגית, בהובלתו של ד"ר סמיח בדארנה, והיחידה לשבץ מוחי שבה היא אחת המובילות מסוגה במדינה, ומגיעים אליה מטופלים ומאושפזים מכל הצפון. שירות ה-DBS יינתן בשיתוף המחלקה הנוירוכירורגית, בהובלת מנהל המחלקה, פרופ' ז'אן סוסטיאל.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "מדובר בלא פחות מאשר יום חג עבור המרכז הרפואי לגליל. אך טבעי הוא ששירות ייחודי זה יינתן במרכז רפואי בו נמצאות מחלקה נוירולוגית ומחלקה נוירוכירורגית מהמובילות במדינה, כמו גם יחידת צנתור מוח (חלק מהמערך הנוירוכירורגי), שהינה הפעילה והעמוסה מסוגה במדינה."

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות נוירולוגיות,  פרקינסון,  גירוי מוחי עמוק,  DBS,  ד"ר סמיח בדארנה,  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות